donderdag 20 januari 2011

Coda ding 15 (eind)evalutie


Michael Franti: Hey World (Don't Give Up)

Eèn ding mogen we vooral niet uit het oog verliezen: deze wereld is zo mooi, echter de virtuele wereld die wij zelf hebben gecreëerd  is niet altijd een verrijking voor ons als mens op deze aarde. Er is nog zoveel meer waar wij veel te snel aan voorbijgaan, omdat de ontwikkeling naar meer, beter en sneller niet meer te stoppen is.
We leven in een verharde, nagenoeg verkilde westerse samenleving en Michael Franti verwoordt en verbeeldt mijn gevoel hierin op een hele pakkende wijze!

Natuurlijk is het mooi dat het allemaal kan. Dat je online kan samenwerken aan docs en dat je middels rss feeds up to date blijft. Dat je foto's kan "sharen" met anderen, dat je van je af kan twitteren!!! Als je dat wil, althans.
Ik heb van deze cursus heel veel geleerd en ben op mijn zoektocht uiteraard  dingen tegen gekomen waarvan ik het bestaan niet wist.  Delicious, tagcloud? Ik vond vooral het uitzoeken en ontdekken van hoe en wat erg leuk en ik ben nog steeds apentrots op mijn prachtige tagcloud en handig is het ook, mijn interesses gebundeld in een verzameling tags.
Youtube was en is een blijvertje, voor muziek, leuke filmpjes en tutors...aan de instructiefilmpjes heb ik voor deze cursus veel gehad. Ook leuk te ontdekken dat google veel meer inhoudt dan alleen maar een zoekmachine, die ik als zodanig nog steeds het meest gebruik. Ook in mijn werk is dit niet weg te denken, google vraagt bij een foutief gespelde naam of verkeerde titel: "bedoelt u....", dus..hebbes!

Limewire, waar ik het eerder over had om muziek te downloaden, bestaat niet meer en wat daar voor in de plaats is gekomen is niets meer dan een verkapte chatsite, waar voor de meeste mensen  muziek een ondergeschikte rol speelt, helaas. Listig, over mediaveiligheid gesproken, bedacht door de mensen achter dit soort sites om onder auteursrecht uit te komen en hun eigen zakken te vullen. Zo vond ik in de prakijk dus iets wat ook weer aansloot op coda ding auteursrecht en plagiaat, is dit toeval?  Nee, het internet staat er bol van, daar ben ik inmiddels wel achter.

Het zal jullie niet verbazen dat ik bloggen steeds leuker ben gaan vinden en ik ga er nog even mee door.
Zonder coda dingen weliswaar, dus i'm on my own now.
Als ik dit blog evalueer zie ik een duidelijke vorm en ontwikkeling  ontstaan waarvan ik denk: Mevrouw Soepzooitje, knallen met die HAP!
"Kitchen secrets" is voor mij een blijvertje, leuk toch! Intussen ben ik hier zo handig in geworden dat het me niet al te veel tijd meer kost.

SciFi bedankt voor je hulp, support en je leuke reactie's. Blijf  af en toe nog wel even kijken hier, want anders blaas ik je zo weer van het twitterscherm met mijn soepzooitjes!
Mijn lief, die vooral in het begin, zoveel avonden mij met mijn blog heeft moeten delen ook bedankt voor je eindeloze geduld. Ik ga weer enthousiast de keuken in om jou straks een heerlijke kant en klaar maaltijd voor te schotelen, haha!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat "kitchen secrets" een blijvertje is, ik kijk regelmatig bij je recepten. je brengt me regelmatig op ideeën..
    Dus meid, je knalt maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Wilma voor je leuke reactie, jammer dat jij niet zo veel meer met je blog doet. Je was tenslotte ook goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer er weer wat meer mee bezig te zijn, ik ga wat collega's de komende tijd coachen.
    Dus maak je borst maar nat, straks ben ik niet meer te stuiten, ha, ha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhh leuk, ik hou je in de gaten! grtz

    BeantwoordenVerwijderen