dinsdag 19 oktober 2010

Coda ding 12 Aquabrowser.....of soepzooitje van de dag

http://www.nu.nl/boek/2359084/we-missen-kunnen--manifest-overdaad.html
Bovenstaande link zegt genoeg over wat ik van de aquabrowser vind. Ik heb dit ding voor mijn werk wel eens gebruikt, met de nadruk op GEbruikt!
Goed om aan deze opdracht te kunnen voldoen ben ik opnieuw in de webben van verwarring gedoken.
Ik vind het een rommelig, onoverzichtelijk  en soms zelfs totaal uit zijn verband gerukt ding.
De aquabrowser is leuk om een beetje heen en weer geslingerd te worden in een wereld vol informatie, als je daar tenminste tijd voor hebt.

Omdat ik me toch netjes aan de opdracht wil houden heb ik als zoekterm Ammaniti ingevoerd.
Lieve coach, is het me vergeven als ik het hier verder bij laat? Tik voornoemde schrijver in en...http://zoeken.bibliotheek.nl/ Snap je het nog?
Trek je conclusies...en laat mij maar gewoon doelgericht zoeken in de catalogi, want ik (persoonsvorm-Eline) kan er geen chocola (cacao-Max Havelaar-fair trade) van maken (maakbaarheid-vervaardigen).

Zo...dat is eruit en nu ga ik "ouwerwetse oma's gehaktballen" maken, recept volgt.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben er zelf ook niet zo happy mee, het geeft enorm veel mogelijkheden en juist dat is ook denk ik de zwakke kant. Klanten zien zoveel dat ze de weg in het virtuele bos kwijtraken (en ik ook) Zou het een kwestie van wennen zijn, ik hoop het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat jij op zoek was naar iets over de bieb van Seattle en nu zie ik dat je een YouTube hebt staan ... Jammer alleen dat het gaat over het gebouw en niet over de functionaliteit, want ik meen te weten, dat er maar weinig plaats is voor boeken en dat er heel veel plaats is voor internet-werken.

    Hoe heb je de film van Youtube zo mooi in de format gekregen? Als ik het doe gaat hij óf overal over heen, óf in de volle breedte.

    Groetjes, Yokanick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de slide show komt regelrecht van youtube. Wat ik op het web heb gezet is iets anders en onvindbaar. Maar de bibliotheek in Seattle is qua architektuur fantastisch, vind je niet? Boeken of geen boeken het blijft wat mij betreft een staaltje bouwkunst.
    groetjes, Eline

    ps. onder je filmpje bij youtube kan je delen (share-aanklikken) voor je blog, die gebruik ik.

    BeantwoordenVerwijderen