dinsdag 12 oktober 2010

Coda ding 11 Podcasts


Gelukkig,  iTunes had ik al en ben dus bekend met dit fenomeen, voor muziek dan wel te verstaan.
Toch maak ik meer gebruik van Limewire en YouTube om muziek te downloaden. Waarom? Het werkt prima en ik kan hiermee lezen en schrijven.
Met podcasts was ik nog niet bekend, wel van gehoord, maar nooit iets mee gedaan. Pfff en ik heb het al zo druk! Naast koken vind ik beddespreien haken en ovenwanten breien ook erg leuk. Dus tja...je moet een beetje schiften. Brengt me bij schiften dus.....raak ik weer eens van mijn onderwerp af. Zo gaat dat nou de hele tijd, brengt me weer bij tijd, want dat kost het me. Come on Eileen: bij de les blijven!

Het is vrij eenvoudig om je op een podcast ( iTunes gebruikt) te abonneren en er zijn er heel veel, moeilijk te kiezen. Uiteindelijk is het gelukt om te schiften, (neeeeeeee niet weer)... om te kiezen.
Een cursus French in plain English, twee vliegen in één klap, wat doe ik mezelf aan. Ja de internetwereld blijft een wereld in een wereld en ik doe hier al stevig aan mee.
Tenslotte heb ik rondgekeken  in de virtuele wereld van diverse musea en voor Coda zie ik zeker mooie presentatie mogelijkheden. Op YouTube kan je eindeloos door blijven dwalen op de 3D presentaties die er opstaan. Op een speelse manier kan Coda, met zijn diverse diciplines goed op de kaart gezet worden.
Podcasten is actueler, want dit medium wordt regelmatig ververst, alleen vraag ik me af of podcasten een, voor dit onderwerp,  groot publiek bereikt.
Zonder ding 11 was ik niet op het idee gekomen om uit te vogelen wat podcasten is,  had ik nu misschien al 135.328 ovenwanten gebreid en zoals ik zijn er meer. Weer wat geleerd, dat dan weer wel!

http://www.metmuseum.org/podcast/  om een beetje in een willekeurig museumpje in New York rond te dwalen.

1 opmerking:

  1. Naast koken vind ik beddespreien haken en ovenwanten breien ook erg leuk.....nou ja zeg dat had ik niet achter je gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen